Jurnal de Guatemala

Jurnal de Guatemala - travelandbeauty.ro

Avionul a aterizat leneș pe aeroportul din Guatemala City și ne-am îndreptat spre zona de control pașapoarte.

Am avut o surpriză plăcută când am văzut că la intrare, pe panoul de bun venit, era scris și în limba română – Fiți bineveniți!

Imediat însă a urmat supriza mai puțin plăcută -cei de la Emigrare nu ne-au pus ștampila de intrare în țară ci ne-au trimis la Biroul de Emigrări. Eram singurii care pățiseră asta, în jur toată lumea continuându-și drumul spre zona de recuperare a bagajelor.

La Biroul de Emigrări am așteptat vreo 30 de minute până ne-a băgat cineva în seamă. Ne-au cerut tot felul de documente (bilet de avion de întoarcere, dovada cazării, itinerar, s.a.), dar într-un final ne-au pus ștampila de intrare în înară. Nu m-am simțit deloc ok, nu mă așteptăm ca o țară mică precum Guatemala să aibă atâtea pretenții.

Jurnal de Guatemala - travelandbeauty.ro
În cele din urmă, autoritățile aeroportului din Guatemala City ne urează: Fiți bineveniți!

Ne-am cazat în capitala Guatemala City, un oraș aglomerat și poluat, pe care nu-l recomand nimănui. Plus, se zvonește că aici criminalitatea este la cote mari, așa că am ales să nu explorăm prea mult orașul, mai ales că auzisem de dinainte că nu prea e nimic de văzut.

Așadar, aventura guatemaleză nu începe în capitală, pentru că nu are nimic de oferit.

Jumătate de zi e de ajuns ca să te obișnuiești cât de cât cu oamenii, limba, temperatura, eventual să schimbi niște bani în moneda lor națională denumită quetzal. Sau nici măcar! Dacă poți, ia un taxi sau un shuttle bus direct spre Antigua.

Jurnal de Guatemala - travelandbeauty.ro
Chicken bus – cel mai popular mijloc de transport din Guatemala – ieftin, dar extrem de inconfortabil

A doua zi eram deja în drum spre Antigua, fosta capitală și probabil cel mai frumos oraș colonial pe care l-am văzut până acum.

Distanța între capitală și Antigua este de aproximativ 40 de kilometri, dar traficul este infernal, în special în timpul zilei, așa că poți lua în calcul cel puțin o oră jumătate.

Când am ajuns însă în Antigua, toate problemele au dispărut ca prin farmec. Atât de frumos este acest oraș! Din păcate, în 1776, un cutremur devastator a forțat mutarea capitalei de la Antigua la Guatemala City.

Pe vremuri orașul purta porecla de La Muy Noble y Muy Leal Ciudad de Santiago de Los Caballeros de Guatemala (cel mai nobil și loial oraș al cavalerilor de Guatemala).

Antigua este un oraș aflat în zonele muntoase centrale din Guatemala, înconjurat de vulcani și renumit pentru arhitectura spaniolă bine influențată în stil baroc spaniol.

Aici poți admira și o serie de ruine de biserici coloniale. Întreg orașul face parte din Patrimoniului Mondial UNESCO.

Prin urmare, prețurile sunt pe măsură, dacă vrei să mănânci în centru, s-ar putea să plăteșți mai mult decât într-o capitală din vestul Europei.

În cele 3 zile cât am stat aici m-am plimbat, la pas, prin centrul vechi și am admirat toate clădirile coloniale, impecabil întreținute, transformate în hoteluri sau reședințe private.

O zi întreagă o poți dedica doar mânăstirilor și bisericilor de aici, unele dintre ele aflate în ruine, dar la fel de fabuloase. Eu am vizitat Las Capuchinas, San Francisco, Santo Domingo și Catedrala Antigua, care tronează în centrul orașului.

Jurnald e Guatemala - tarvelandbeauty.ro
Antigua

Nu schimba bani la casele de schimb! Au un curs foarte prost și ai să ieși în piedere. Poți fie să scoți bani direct de la ATM, fie să schimbi bani la bancă.

Dacă optezi pentru varianta din urmă, înarmează-te cu multă răbdare! La ghișeu, ți se verifică fie bancnota în parte, ți se înregistrează toate datele din pașaport, plus o mulțime de alte birocrații pe care nu le-am înțeles. De fiecare dată când schimbăm bani într-o bancă trebuia să iau în calcul cel puțin 20 de minute!

Dacă vrei să faci mici excursii prin zonă, îți recomand să încerci să mergi cu Chicken Bus, cel mai popular mijloc de transport de aici. Este vorba de niște vechi autobuze școlare din America de Nord, vopsite multicolor și transformate în mijloace de transport pentru omul de rând. Sunt ieftine dar extrem de inconfortabile, nerecomandate pentru un drum mai lung de 2 ore.

Una dintre zile am petrecut-o pe dealul din nordul orașului, Cerro de la Cruz. Până sus, în vârful dealului, faci o plimbare plăcută, nesolicitantă, de maxim 30 de minute. Din păcate am nimerit într-o zi în care soarele se ascundea în nori, așa că am putut doar ghici forma vulcanilor din zonă. Se pare că în zilele senine, panorama este spectaculoasă!

Dacă îți plac bijuteriile din jad, ai venit unde trebuie! Sfatul meu e să dai o tură prin Casa del Jade museum and workshop, aflat într-o casă colonială din secolul al XVI-lea.

Aici te poți bucura de un tur gratuit prin muzeu cu un expert în cultură jad și Maya, și să te familiarizezi cu importanța acestei pietre prețioase din cele mai vechi timpuri.

La final poți achiziționa suvenire de jad prețioase

În ceea ce privește cazarea, recomand Hostelul SELINA, un loc absolut fabulos, cu o grădină imensă, o mică piscină, un mini-cinematograf, ședințe de yoga, decorat cu un bun gust cum rar am mai văzut.

Incă nu există niciun comentariu
Lasă un răspuns.

Adresa ta de email nu va fi publicată.